Правильний інтервал заміни оливи: кілометри або мотогодини?

22 марта 2021 года  |  Автожизнь

Кожний відповідальний автовласник в питанні інтервалу заміни моторної оливи орієнтується на рекомендації виробника свого автомобіля. На сьогоднішній день для більшості сучасних автомобілів інтервали між проведенням технічного обслуговування, які враховують заміну моторної оливи, складають від 10 до 15 тис. км. Однак, спираючись виключно на кілометраж, вкрай важко врахувати всі умови, при яких експлуатується автомобіль, зокрема відрізок часу служби оливи в нашому моторі.

Давайте розглянемо декілька можливих прикладів умов експлуатації:

 

  1. Автомобіль експлуатується в основному для поїздок по міжміським маршрутам, якісному дорожньому покриттю, з високою середньою швидкістю і з відносно постійним навантаженням на двигун. В таких умовах середня швидкість складає близько 50 км/год. Нескладно порахувати, що інтервал заміни оливи в цьому випадку, за умови рекомендацій виробника виконувати заміну кожні 15 тис. км, складе 300 мотогодин. Тобто, протягом міжсервісного інтервалу олива відпрацювала при середніх навантаженнях на двигун 300 годин. Таку експлуатацію авто можна впевнено назвати легкою.
  2. Другий випадок, який розглядається, це коли автомобіль половину часу експлуатується в місті з невеликою кількістю заторів, друга частина використання проходить в поїздках трасами. В цих умовах середня швидкість не піднімається вище 33-35 км/год. Рахуємо: олива від заміни до заміни працює в нашому моторі при змінних навантаженнях вже протягом 420 – 450 годин.
  3. В третьому випадку за приклад пропоную взяти виключно міські умови використання автомобіля з усіма супутніми цьому факторами: дорожні затори, тривала робота мотору на холостому ходу, часта зміна обертів двигуна, пов’язана з постійним переключенням передач. При цьому потрібно відмітити, що робота двигуна легкового автомобіля на холостому ходу усіма без виключення автовиробниками розглядається як важкі умови експлуатації, тому що при такому режимі роботи відбувається неоптимальне сумішоутворення (збагачена суміш, відсутня стехіометрія суміші), немає достатнього повітряного потоку через радіатор охолодження, що може призвести до перегрівання мотору. Також обов’язково потрібно враховувати, що при роботі на холостому ходу в оливу потрапляє велика кількість палива, яке не згоріло, через збагачення суміші для роботи на малих обертах, що додатково окислює моторну оливу, тим самим скорочуючи її термін служби. Оптимальним є режим роботи двигуна легкового автомобіля при середніх обертах (1750 – 3000 об/хв), при цьому досягається найкраща паливна економічність, а низькі або високі оберти розглядаються як підвищене навантаження на агрегат в цілому і на моторну оливу зокрема. Але в міських умовах дотримуватись середніх обертів, з урахуванням заторів і світлофорів, вкрай важко. Повернемося до цифр: середня швидкість автомобіля при експлуатації в умовах крупного міста з великим завантаженням доріг і великою кількістю заторів складає в середньому 23-25 км/год, що в перерахунку складає 600 і більше м/год!!! І при цьому моторна олива працює в набагато менш сприятливих умовах, ніж в прикладі 1. Це безумовно вкрай важкий режим експлуатації двигуна автомобіля і забезпечити проходження всього інтервалу без погіршення властивостей і без наслідків для мотора, може тільки моторна олива з найвищим рівнем властивостей.

Незважаючи на таку різницю в умовах експлуатації, дилерські станції не поспішають вносити додаткові коригування в інтервал заміни, пояснюючи це тим, що регламенти розроблені безпосередньо виробником автомобіля і підтверджені проведенням дорожніх тестів в усіх можливих умовах експлуатації. Більш того, в Європі інтервали ще більш високі, аж до 20-25 тис. км. Це цілком зрозуміло з точки зору маркетингу і роботи в умовах високої конкуренції автовиробників, адже при виборі автомобіля для майбутнього покупця, крім усього іншого, вкрай важлива вартість володіння транспортним засобом, а збільшення інтервалу між замінами оливи саме безпосереднім чином впливає на цей показник. В Європі, де автомобіль рідко у першого власника затримується більше 4-5 років і пробіг за цей час складає 120 – 150 тис. км. Також не варто забувати про високу якість європейського палива і хорошу якість дорожнього покриття, що також сприятливо впливає на режим роботи двигуна. В Україні ситуація виглядає дещо інакше, 8-10-річний автомобіль вважається «майже новим» і мета власника підтримувати свою «ластівку» в хорошому стані протягом якомога більшого часу та з найменшими витратами, в тому числі якомога довше відкласти проведення капітального ремонту мотора. І в цьому випадку потрібно розуміти, що забезпечити це можна лише дотримуючись ряду умов: застосовувати якісну моторну оливу і дотримуватись оптимальних інтервалів заміни залежно від того, в яких умовах експлуатується автомобіль.

З умовами експлуатації ми вже більш-менш розібралися, пропоную перейти до моторних олив, які застосовуються в наших автомобілях. Практично у кожного автовиробника є моторні оливи, які виробляються під власним брендом. Такі оливи називають оригінальними. Заливаючи такі продукти, придбані у офіційного дилера, завжди можна бути впевненим, що протягом заданого інтервалу вони забезпечать необхідний захист для мотора в будь-яких умовах. Але є у таких олив один суттєвий недолік – висока вартість. Також існує досить високий ризик натрапити на підробку, якщо купуєте таку оливу на стороні. Тому більшість власників автомобілів застосовують оливи різних виробників, які відповідають вимогам, які описуються специфікаціями (класами якості) автовиробників. Наприклад, для дизельних моторів сучасних автомобілів Volkswagen, Skoda і AUDI необхідна олива за специфікацією VW 507.00. І дійсно, прийшовши в автомагазин за оливою, можна побачити досить широкий асортимент продукції з зазначенням на етикетці потрібної нам специфікації виробника. Але сильно бентежить різниця в ціні між оливами відомих брендів і більш дрібними виробниками. Ця різниця полягає в тому, що оливи більшості світових виробників, наприклад, оливи Shell лінійки Helix, мають офіційні схвалення від виробників автомобілів, які підтверджені письмово. Такі оливи із впевненістю можна назвати повним аналогом оригінальних олив, тому про це письмово заявляє виробник вашого автомобіля. Звичайно ж, отримання схвалення - це недешеве задоволення, пов’язане з проведенням всіх необхідних лабораторних тестів, а також польових випробувань, які сплачує виробник оливи, а це, в свою чергу, позначається на вартості оливи. Але це надає нам як споживачу, повну впевненість в якості продукту і відповідності всім без виключення вимогам, які висуває автовиробник. Дрібні виробники подібними схваленнями похвалитися не можуть, їх бюджети не мають таких можливостей, як проведення повного спектру досліджень і робіт для отримання схвалення, але продавати оливи потрібно, тому вони також зазначають на своїх продуктах специфікації автовиробників, але в даному випадку будь-якого підтвердження якості оливи немає і покупцю таких олив доводиться покладатися виключно на сумлінність власника бренду. Підіб’ємо підсумок: купуючи оливу великого міжнародного виробника, наприклад оливу Shell Helix, яка схвалена до застосування більшістю автовиробниками, ми додержуємось рекомендацій виробника автомобіля, у другому ж випадку можна лише сподіватися на порядність виробника недорогої оливи.

Повертаючись до питання інтервалів заміни, можна провести ті ж паралелі – купуючи якісну оливу, яка схвалена до застосування саме у вашому автомобілі, можна бути цілком впевненим в тому, що вона забезпечить найкращий захист протягом всього інтервалу своєї роботи, на рівні оригінальної оливи. Більш того, великі світові виробники олив, такі як компанія Shell, напряму співпрацює з провідними автовиробниками, приймає участь в розробці стандартів і специфікації моторних олив і дуже часто в упаковці з оригінальною оливою можна знайти саме Shell. При цьому вартість оливи Shell Helix завжди буде нижчою аналогічного оригінального продукту під брендом автовиробника, який до того ж часто фальсифікують.

Іншими словами – забезпечити безпечне проходження інтервалу заміни оливи в сучасному високотехнологічному моторі може виключно високоякісна олива, яка відповідає всім без винятку вимогам автовиробника. Заощаджуючи на оливі, потрібно розуміти та враховувати, що недорогі оливи не в змозі забезпечити необхідний рівень захисту, вони втрачають свої властивості набагато раніше терміну настання чергового технічного обслуговування, що може призвести до негативних наслідків, таких як поява відкладень на деталях мотору, підвищена витрата оливи на угар, зміна в’язкісних характеристик, в свою чергу, погіршення змащувальних властивостей і, як результат, підвищений знос мотору. Виходом при використанні недорогих моторних олив може стати скорочення в 2 або більше разів терміну заміни оливи, що правда, тягне за собою додаткові витрати на більш часту покупку тієї ж недорогої оливи, масляного фільтру і проведення робіт по заміні.

Так чи є економія при використанні недорогої оливи в сучасних моторах? Автор статті щиро переконаний, що ні.

Стаття розміщена на правах реклами.

Джерело - https://ig.ua/

Комментарии (0)

Популярные статьи:

Подписка на новости

Подписавшись на рассылку новостей от АвтоСайта, вы сможете получать все свежие новости прямо на ваш почтовый ящик.